Mi történik autójával az átalakítás során?

A tartály elhelyezése

 

A tartály elhelyezése az autó karosszériájától függően lehetséges a csomagtartóba vagy a padlólemez alá az autón kívül. A pótkerék esetében a csomagtérben lévő üregbe a pótkerék helyére építjük be. Ha a pótkereket gyárilag a fenéklemez alá szerelik, annak helyére kerül a tartály.

 

A gáztartályok alakjuk, formájuk szerint lehetnek hengeresek vagy toroid alakúak (pótkerékforma).  A hengeres tartályok nagyon alkalmasak, ha a csomagtér nagyméretű. Mindenképpen szükséges figyelembe venni az autó tulajdonosának elképzelését, hiszen sok szempontot kell ilyenkor optimalizálni. A pótkerék alakú tartályok célszerűen a pótkerék helyére kerülnek beszerelésre. Praktikusan a tartály növeli a karosszéria szilárdságát, mivel 3mm -4mm vastag acéllemezből készül. Előfordult, hogy ütközés közbeni jelentős alváz deformálódás azért nem jött létre, mert a tartály merevebbé tette azt. A szerelés során alkalmazzuk azokat az új vívmányokat, modern eljárásokat, amelyek a legújabb idők során kerültek bevezetésre.

 

A motortér kialakítás

 

A motortérben elhelyezett egységeket, a reduktort, a vezérlő elektronikus egységet (ECU), az injektorokat, a MAP szenzort, kábelköteget szakszerűen, praktikusan és esztétikusan helyezzük el.

 

Az injektorok beszerelése külön nagy figyelmet igényel, mert a működés szempontjait is figyelembe kell venni az elhelyezésnél.Alkalmazzuk a német és olasz tapasztalatokat, hiszen ezekben az országokban nagyon fejlett gázautó kultúra alakult ki.

 

Az üzemmód váltó kapcsoló

 

Az üzemmód váltó kapcsolót a műszerfalon jól láthatóan, az átváltás végrehajthatóságának kritériumai szerint építjük be. Itt az autó tulajdonosának véleménye is lényeges szempont

 

Az üzemanyag töltőcsonk

Elhelyezhető a hátsó lökhárítóban és az alatt is. Ha lehetséges gyakran a benzinbetöltő mellet helyezzük el. Figyelembe kell venni, hogy a töltőállomások általában jobbra esnek a beálláskor.A töltő csonkot a tömlőnek rátartással el kell érnie, mert a betöltésnél könnyedén kell tudni rácsatlakozni.

 

3 féle töltőcsatlakozó terjedt el Európában. Leggyakoribb az olasz típusú csatalakozó. Németországban az ún. ACME típusú töltőcsatlakozót használják. Hollandiában a bajonett záras típus került bevezetésre. Ezeket az alábbi térképen láthatja: